om två veckor så testar vi våra vingar.

Ja värken jag eller Emelie har väl inte haft den lättaste tiden i våra liv sen vi kom hem från Kos i juli. Jag har stött på en väldigt massa beskymmer. Livet har inte varit en dans på rosor, isånna fall har rosorna väldigt stora taggar.
 Har inte heller mått så bra psykist den senaste tiden. Att förlora jobbet på det sättet tog mig hårdare än vad jag själv ville inse. Så för några månader sen så bestämmde jag och Emelie oss att vi måste göra nått åt situationen så vi bestämmde oss för att ut och resa. Lägg vardagen och dess beskymmer bakom oss hemma i kalla sverige, och åka mot varmare breddgrader. Om underfär 2 veckor närmare bestämmt den 9 nov så åker vi till gran canaria och las palmas. Där ska vi stå på egna ben hitta jobb och boende.
Sen i januari så tar våra vingar oss till Thailand och asien. Vår plan är att vi ska va borta i 5 månader cirka sammanlagt.
Jag är så spänd inför den här resa. Det ska bli kul och läskigt på samma gång att prova mina vingar. Men jag vet också att jag måste göra den här resan. För min egen skull så måste jag göra den.

snart åker vi Em

// Åsa

Kommentarer
Postat av: P

Om du känner att du måste prova dina "vingar" skall du göra det, men jag känner att kommer att bli ett väldigt tommrum efter dig. Speciellt över julen som inte är så långt borta. Men en sak skall du veta, man kan inte resa bort från sig själv och sina egna tankar, hur fort eller långt bort man än reser. Man kan "glömma" dom ett tag, men förr eller senare så kommer dom ifatt dig. Men jag önskar dig all lycka och välgång på din resa för att pröva dina vingar och kom ihåg att du alltid är välkommen hem, när du än kommer.

Jag kommer att sakna dig.

2009-10-22 @ 18:08:23
Postat av: Anonym

Om du känner att du måste prova dina "vingar" skall du göra det, men jag känner att kommer att bli ett väldigt tommrum efter dig. Speciellt över julen som inte är så långt borta. Men en sak skall du veta, man kan inte resa bort från sig själv och sina egna tankar, hur fort eller långt bort man än reser. Man kan "glömma" dom ett tag, men förr eller senare så kommer dom ifatt dig. Men jag önskar dig all lycka och välgång på din resa för att pröva dina vingar och kom ihåg att du alltid är välkommen hem, när du än kommer.

Jag kommer att sakna dig.

2009-10-22 @ 18:11:05
Postat av: Åsa

svar till p

jag känner som jag sa att jag måste göra den här resan för min skull. Det kommer självklart att kännas jätte konstigt att va borta över jul. Jag vet inte om jag flyr från probemen. Jag ser det lite mer som att jag åker iväg och laddar batterierna för att kunna ta tag i dom med mer energi när jag kommer hem. Sen har jag länge velat göra en sån här resa. Och nu va ettbra tilfälle.

Jag kommer att sakna dig /er med. Kom ihåg att ta hand om gamlingar även fast dom kan va jobbiga ibland. Ha tålamod med dom och hjälp dom utan suck och stön.

2009-11-04 @ 20:01:49
URL: http://gemellismycken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0