Helgen

Ja jag sa ju att jag skulle skiva lite om helgen. Ja jag hade då en långhelg eller ja. Jga ahr ju bara ledighet nu för iden men jag vaute fyra dagar förra vecka därav den usla uppdateringen.

I onsdags så va jag hemma hos syrran och åt middag. Väldigt trevligt. Sen precis när jag kommit hem så ringer en kompis och frågar om jag ville med ut åå ta en öl. Och det går ju inte åå säga nej till när dom ber så fint. Så det va bara att byta kläder lite snabbt occh springa ner till tåget. Vi gick till ett jätte trevligt ställe dubliner. Där brukar det sitta en trubadur och spela fin musik. Vi satt där och tog ett par öl. Sen så gick vi vidare till Anker som ligger på sveavägen. Ett rock ställe där det brukar hänga roligt folk.
Åkte hem alldeles för sent.

I torsdags så hade jag läkar tid klockan nio så det va bara att gå upp med tuppen. Efter läkaren så åkte jag till skärholmen där underbara Emelie hade lagt undan en jacka som jag har letat efter länge. Helt underbar är den men jag bestämmde mig för att lämmna tillbaka den då jag inte tyckte att det känndes rätt. Efter det så åkte jag tillbaka in till stan där jag mötte upp Emelie och åt lunch på max. Vi båda hade ¨gott runt och längtat efter MAX mat länge. Så det va mumms.
Efter de så gick vi runt lite snabbt i butiker åå tråna efter allt vi inte kan kööpa. Sen när jag börja känna att tändstickorna inte längre räckte till för att hålla ögonlocken öppna så åkte vi hem. Och jag tog en powernap.
För på kvällen så skulle jag med Liz på en öppning av en nu underkläddes butik i sturegallerian.

(tyvär Funkar inte bilderna.)

 

Efter det så gicck vi till en jätte fin resturang bar som ligger på greve ture gatan som heter Luis. värkligen ett jätte fint ställe. Där tog vi en öl och hälsa på en kompis som va där. Sen gick vi till Dubliner. Jag va bara där en snabbis då jag skulle tilll läkaren igen på fredags morgonen.

Så i fredags så va det bar att gå upp med tuppen igen. För att hinna till fot speciallissten hos läkaren. Efter de så orka ag ine mer så jag gick hem och sov vidare. I fredags kväll så va det party igen. Liz kompisar från borås va här. Och dom måste ju få känna av äkta stocckholms ute liv. Så på med klackarna och klänningen. Först gicck vi till collage. Som värkligen va jätte kul då vi träffa upp några av åra kompisar från täby där. Vi dansa tils fötterna värkte.




När collage stänge så kände vi att vi inte va klara att vi hade mer dans i kroppen så då gick vi vidare till Sollidaritet. Va inte hemma förns klockan halv 6 på morgonen. Då känndes fötterna bortdommnade.

I Lördags så gick jag iallfall upp efter tuppen. Fick sova några timmar iallfall. Sen så åkte jag till vällingby och hälsa på angiis på hennes jobb och passade på att kolla runt lite då det va marknad. Sen  åkte jag hem och laga mat.
Sen på kvällen va det bara att slänga på sig party klädderna igen. Först åke hela gännget hem till en kompis som hade grillfest hemma. Emelie kom och fest också. Sen åkte hela gänget in till stan och gick och dansa på sollidaritet. Jag och emelie åkte hem vid halv fyra. skönt.

I söndags fick jag ställa klockan igen då jag och angii skulle ha loppmarknad. Kändes skönt att sälja av lite gamla grejer och käna lite extra pengar.


händelse rik helg om något.

// Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0