längesen

Det va ett tag sen jag uppdatera nu. Jag har helt enkelt inte haft orken och lusten. Och tiden heller för de sakens skull.

Jag åkte som sagt hem från landet i fredags och rakt in i verkligheten och alla problem. Det kändes riktigt tungt att åka hem. Som tur va hade jag andra twilligt boken att förlora mig  under buss resan.
Jag åkte hem och hoppa in i duchen och gjorde mig iording för att träffa liz för att gå ut och festa. Slängde i mig lite mat och sen åkte jag in till stan och mötte upp henne. Vi åkte först till en kompis och föra lite där sjukt roliga människor. Sen tog vi taxi till garbo i sumpan. Det är värkligen ett galet ställe som jag tycker käns lite som att va utomlands och festa. Jag bara älskar det, kan nog säga att jag tycker att det är sthlms bästa ute ställe. Sen åkte jag och liz hem till mig och slockna så fort vi la huvudet på kudden. Skönt att ha en kväll då jag inte la en ända tanke på det som har hänt dom senaste dagarna.

I lördags vakna vi alldeles förtidigt av att hennes chef ringer och väcker henne. Hon va tvungen att hoppa in och jobba extra så det va bara att gå upp och göra frukost. När liz hade åkte så gjorde jag mig iording skrev min uppsägings lapp och åkte till vällingby och lämmnade in nycklarna till jobbet. Vilket va tuffare än vad jag trodde.
 På vägen genom centrum trodde jag att jag skulle bryta ihopp. Jag kände mig så sviken. Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle sluta så här. Att hon jag trodde va min vän, min chef, och min kollega skulle kunna göra så här mot mig. Hon som jag trodde va en god människa.
Som tur är det över nu hoppas bara att jag får mitt arbets intyg hemsickat och sista lönen är som den ska sen är det här historia.
Som tur va så va Elin en av tjejerna på cafet mittimot där och stötta mig. Stanna på cafet hela dagen och satt och prata med henne. Och åt deras goda sallader.
Sen skynda jag mig hem och hämta badkläder och andra saker sen åkte jag till Zara ute på värmdö och bada bastu med några kompisar. Ja alla ni som känner mig vet ju att jag inte är något stort fan av att bada bastu men i lördags va det grymt skönt. Svettades som en gris men det gjorde inget. Efter ett bra tag åkte jag och Liz  vidare till en annan fest. Med dom sköna killarna vi va med i fredags. Vi dansa hela natten tills vi mörkte att grannarna börja gå till jobbet på morgonen. Sen gick jag och liz hem till mig. Tur att att det va nära annars hade vi nog sommnat på vägen. Sen tog vi en natt macka. Och sov hela natten och dagen där på.

I söndags vakna vi upp vid en klockan ett kände att jag lätt kunde ha sovit vidare. Men hela dagen kan man ju inte låta gå helt så vi slänge i oss lite frukost sen begav vi oss ut i solen. Jag åkte och hämta pappas data snäll dotter som man är som har varit inlämmnad. Sen åkte jag till fridhemsplan för att kolla i butiker men det lockade inte als. Alt kändes bara så tråkigt. Så jag åkte hem istället gick och köpte lite mat sen satte jag mig framför tven.
På kvällen kom Elin hit vi satt oxh kolla på film och snacka skit. Tur va väl det annars hade jag bara suttit och grubblat.

I går (måndags) så hade jag en lugn morgon sen så åkte jag hem till angii som äntligen har kommit hem från kreta. Värkligen skönt att ha henne hemma nu när alt det här har hänt. Va där ett litet tag Sen åkte vi in till stan och fixa lite med våran italien resa i septermber. När det va klart så mötte jag upp liz sen åkte vill till Ikea för att handla lite till Liz nya lägenhet. Jag kom hem med en wokpanna. Efter flera timmar på ikea så kommer jag hem med en wokpanna. kändes rätt så komiskt kan jag säga.
På vägen hem mötte jag upp Emelie vi gick hem till mig och åt middag. Vi satt och prata om alt mellan himmel och jord. Och så satt vi och kolla på bilder från kos. Vi måste värkligen gilla att plåga oss själva. Nu längtar vi båda dit bara ännu mer. Uch

Idag har inte varit en bra dag har varit jätte nere hela dagen och tänkt. Känner mig deppig vilket är en känsla jag inte gillar als. Det har värkligen slagit mig att jag måste hitta ett jobb. För varje dag som går så får jag inte in några pengar. Vilket är väldigt jobbigt.Jag tog mig iallafall upp ur sängen och gick utanför dörren.
Jag åkte hem syrran och vattnat hennes blommor eftersom hon är bortrest hämta lite saker där som är mina. Och sen så åkte jag till farsta och hälsa på Emelie på hennes jobb. Det va trevligt fynda två ringar på hennes ena jobb. Sen gick jag runt i butiker och hitta en massa saker jag vill ha men kan inte köpa vilket gjorde mig bara mer deppig.

Klarar inte av att va ensam just nu det gör bara att jag tänker aldeles för mycket.

nej nu ska jag ut och va med mamma och pappa som kom hem idag.

har redan pladdrat på för mycket.

// Åsa


Kommentarer
Postat av: Jossan Au Pair i USA

oh herre Britta langt inlagg men det ar ju de bloggen ar till for. Terapi kallar jag det.. Min blogg ar iaf min terapi, skriv skriv skriv for all del. Du vet redan vad tant Jossan tkr och jag stottar dig till fullo i vad du en valjer att gora inom den narmsta framtiden. Du vi ar fortfarane unga tank pa det!! Dessutom maste man vaga chansa annars kommer man ingen vart har i livet!! Glom inte det!!



Saknar dig och tanker pa dig massor har borta, puss och kram fran Lill Britta ( Jag ar ju faktiskt yngre an dig rena barnet) Haha!! <3

2009-07-15 @ 04:48:13
URL: http://vossan.blogg.se/
Postat av: P

Ja du Åsa, det var bara en tidsfråga innan det skulle hända. En person som har den läggningen att inte kunna ta beslut själv sviker alltid ngn i sin närhet förr eller senare. Så det var bara en fråga om när det skulle ske, inte om det skulle ske. Du har bara haft oturen att stöta på sådana "människor" på dom jobb du har haft. Det är även ett känt faktum att på kvinnodominerade arbetsplatser att så kan ske. Den svaga "chefen" lägger sina sympatier där hon tror att det kan gynna henne mest, men i det långa loppet så blir det till hennes nackdel. Hon kommer inte att stiga i graderna och till slut så ledsnar man på henne. Tro mig, jag har sett det hända förr.

Jossans inlägg i debatten instämmer jag i till fullo och att du har mitt stöd hoppas jag att du inte tvivlar på.

2009-07-16 @ 11:13:11
Postat av: netten

Håller helt och fullt med de förra inläggen. det är är som lill britta skriver, du är ung och har hela livet framför dig. men du måste våga för att vinna. Chansa lite som britta säger. Du ska se att det löser sig snart. Du kommer att hitta ett bra jobb när du minst anar det. Grubbla inte så mycket, och var inte deppig det sabbar dina dagar och det är hon inte värd att lyckas med. den råttan. Älskar dig. PUSSS PUSSS

2009-07-16 @ 13:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0