med snö på marken

Ja nu har vi äntligen fått lite snö på marken här i stockholm. Och genast så får man ett lenade på läpparna. Jag sitter just nu pch lyssnar på jullåtar på datan och igår bakade jag lussebullar. Kan man få mer julkänsla? Ja kanske.

Det går inte en dag utan att jag tänker på at jag kunde ha varit i värmen och solen nu. Ja det går inte heller en dag utan att jag ringer till flygbolag och resebolag och strider för att vi ska få åka från sverige istället för från spanien. Jag längtar verkligen tills vi åker igen.
 
Tyvär har jag inte heller fått nått jobb än. Jag håller på att förgås över att sitta hemma hela dagarna. Jga som älskar att jobba och så älskar jag att jobba i julhysterin. Och sså håller jag på att förgås av att aldrig ha några pengar. Att jag inte kan göra allt kul som jag vill, umgås på det sättet med mina vänner som jag tidigaare har kunnat. Jag gråter nästan när jag går på toaletten. Så illa är det.

Jag gav min syster en väldigt oväntad tidig julklapp också. En katt.

Jag blev väckt i söndags (på lucia) av mamma klockan 7 på morgonen av att hon skrola sankta lucia för halva gården kändes det som. Jag rullade ur sängen och gick in i vardagsrummet där jag möttees av pepparkaks och glögg frukost. Åhh vad jag älskar traditioner ibland. Även fast jag inte va den piggaste då jag bara hade sovit 4 timmar så jag njöt verkligen. Sen gick jag så klart och la mig igen.

Idag har jag varit hemma hos min idol mormor och morfar. Varit där och tagit hand om dom och umgåtts. det är ju trotts allt jul och då ska man ta hand om dom nära.

Jag vill att det ska snöa hela natten och så vill jag vakna imorgon av barnen som åker pulka utanför mitt fönster. Det är julkänsla för mig.

// Åsa


Kommentarer
Postat av: Jossan Au Pair i USA

Nemen Brittis!!

Rulla lite i snön åt mig, va har du köpt en katt till Nettan? Hur kommer det sig? BILD tack!!

Puss love ya

2009-12-17 @ 03:08:30
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0