jag är så arg

ja det är väl ingen som har missat den senaste nyheten. Den senaste undersökingen som amesty har gjort. Att 25% av alla killarna dom frågade tycker att det är tjejens fel om hon blir våltagen.
URSÄKTA? hur fan kan man tycka så? hur i helvete kan det va en tjejs fel att hon blir våldtagen?

Ja enligt dom så om man går klädd fel eller bester sig fel så får tjejen skylla sig sjäv. Ingen tjej har någonsin bett om att bli våldtagen.
ihelvete en tjej ska kunna gå naken på gatan utan att en kille eller någon för den delen äns ska röra henne.

Jag undrar och är rädd för vad den här undersökningen ska visa eller leda till. Ska det helt plötsligt bli okej att våldta en tjej. Jag fasar för att det svenska samhället kommer i framtiden kommer att tycka att det är okej för en kille att våldta en tjej.
I mina ögon kommer det aldrig att bli okej att förnedra en kvinna/ tjej. Aldrig någonsin kommer det att va okej i mina ögon att våldta en tjej. Jag tycker att vi i sverige ska införa nolltollerans mot våldtäckter slå ner handen i bordet och säga att stop mot all kvinnoförnedring och gå ut på gatorna i dag och säga nej till all kvinno missahndel.

För sverige ska väl trotts alt va ett jämställt samhälle eller?

Åsa tycker till.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Man börjar ju undra vart världens ska ta vägen!! Det är helt sjukt!

2008-05-01 @ 17:54:38
URL: http://angiibanji.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0