en lag?

Jag läste i gårdagens City, en artikel om en ny lag som ska bildas. En lag om cilvilkurage en lag som ska göra det olaglit att inte ingripa om man ser någon bli misshandlad eller våldtagen. Jag känner  mig lite kluven i den frågan. Ska man värkligen behöva en lag för att folk ska ingripa när dom ser nått så hemskt som när någon blir misshandlad eller våldtagen? Ja kanske folk är ju så himla fega i detta land. Och tänker nått så typiskt svenskt sköt dig själv och skit i andra.
Jag förstår inte hur folk kan tänka så. Hur kan man skita i andra så pass mycket att man kan stå och se på när någon annan blir misshandlad. Jag förstår inte de. Hur kan man skita i andra Vi alla är en del av denna jord och måste ta hand om varandra och skydda varandra. 
Att rycka in när man ser någon bli misshandlad är att vara medmänniska. Det handlar om att visa att man är människa. 
Det har min mamma lärt mig. Hon är den där kärringen, som när hon ser någon bli illa behandlad skriker mäst och ställer sig emellan dom där killarna som säkert är 2 gåner så stor som henne säjlv utan att tänka på vad som kan ske. Det är en medmänniska de.

Om jag såg någon bli misshandlad eller våldtagen skulle jag inte tveka en sekund att ingripa. Jag beböver ingen lag för att jag ska ingripa. Men det är jag de och jag kanske är knäpp?

Åsa tycker till igen.

Kommentarer
Postat av: Världens bästa Jossan

De behövs nog en lag tyvärr vilket är helt jävla stört för folk törs inte göra någonting nuförtiden. Vad fan är man rädd för?!?!

Jag är absolut inte rädd och skulle absolut ingripa. Det borde finnas fler som oss.. Snart rockar vi Turkiet.. vad säger du ska vi börja räkna ner?

Pusssiiiss

2008-03-06 @ 21:29:06
URL: http://vossan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0