Min helg

Hejsan alla glada. Jag har ju inte hunnit med att berätta om min underbara helg. Jag va ju som sagt ledig i fredags för att kunna gå på 2 studenter. Hela den dagen va underbar. Dagen började med att jag åkte till vinsta gård där en av mina älsta barndoms kompisar Steffi skulle ha sitt utspring. Solen stekt på och vädret va underbart. Hon kom utspringade och glädjen va underbar. Sen hade jag tänkt att jag skulle till jobbet fixa lite och åka in mot sstan men så blev det inte. Jag fick istället följa med på hennes flak och åhh va underbart det är att åka flak och älskar altihoppa med att skiva ut fy fan va jag är bra. Va helt dränkt i öl när va blev avsläppta men det va bara roligt och härligt. Dom på bussen på vägen hem höll nog inte med mig.
Sen gick jag på Angiis lille brors studentmottaging och åt en massa italjensk mat. HUUURRR gott som helst. Riktigt trevligt. Sen gick jag hem en snabbis och gjorde mig i ording för att kunna gå på en till studentmottaging och sedan på hennes slutskiva. Kvällen va helt underbar träffa en massa roliga personer. Åkte hem vid en kl 3. Det fick räcka för mig eftersom jag skulle ha min släkt över på tårta på lördagen.

Lördagen.
vaknade och va inte helt klar i huvvet. Åt frukost och tog en ipren och hoppa in i duchen för att bli folk. Sen va det bara att sätta igång med springen skulle städa rummet, lägga upp kakor, duka, grandera tårtan och så klart äta en heldel jordgubbar. mumms.
Sen kom kom släkten. Vi åt bullar, kakor, morotskaka så klart och så min fina tårta med hallon och jordgubbar på. Så som det ska va på min födelsedag. Det är alltid lika trevligt att träffa hela släkten. Sen så fick jag ju så klart en massa roliga presenter, Pengar, min dröm bikini. parfymer, ett armband som min farmor har arvft och en tomas sabo berlock(jesus).
Sen på kvällen så gick jag och familjen och åt på pungten. Riktigt gott. Blev så klart en spånga macka.
Efter det så åkte jag och syrran in mot stan där vi mötte upp våran kusin son inte han komma underdagen för att hon jobba för en fika. Vi hitta ett urmysigt fik vid fridhemsplan som vi satte och vid och tog en fika och snacka lite skit. Efter det så mötte jag upp jossan för att åka och hälsa på Liz på hennes jobb. Vi satte oss vid baren och lät bartendern blanda lite driknar åt oss. Han va grymt duktig. Sen blev det inte riktigt som jag tänkt mig men vad gör man. Vi hamna på blå. Ja jag gick hem rätt så tidigt. En bra födelsedag som inte blev som jag tänkt mig.

Söndag.
Vakna rätt tidigt av värmen kan inte sova när det är så här varmt. gjorde mig iording och åkte till vällingby där jag mötte upp syrran för att äta frukost. Så härligt att sitta ute och äta frukost när det är så här underbart. Sen så åkte vi in till stan där det blev lite shopping. Vi åt en underbar luch och fika lite. Jag passade på att försöka få lite färg på kroppen. Jag köpte en klänning som gick sönder tyvär som jag har lämmnat tillbaka, en svart jeans kjol från hm, och ett par skor.
Efter stan åkte jag bara hem och njöt av vädret från ballkongen.

De va min fartfyllda helg de.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0