Svinerier.

Satt ikväll och kolla på filmen Hipp Hipp Hora. Och jag blev arg igen. Vist många tycker de är bara en film,
 bara och bara den speglar dagens samhälle för unga tjejer. Vissa kan väl tycka att de ärväl inte så farligt. Men de är just vad de är.
 Ett samhälle som blir hårdare och hårdare. Där man försvarar killarna hela tiden för deras svinerier. Det är alt från hormoner till att dom försöker flirta. Hallå vad då flirta genom att dom tar en mellan benen? Hur kan samhället försvara såna svinerier? Men ja ioch för sig om domstolarna kan försvara våldtäckt så kan samhället försvara svinerier. Eller ska dom de.
Tjejernas samhälle är svårare än vad många nångon någonsin kan tro. Vi tjejer ska va smala som modeller, ha bröst stora som ballonger, och dessutom ovan på alla kraven som ställs på vårat utseende så ska vi jobba som hästar, äta som en myra, träna som en maskin, vi ska ha åsikter om alt men vi får bara uttala oss om vad vi tycker när vi blir tilltalade. Sen ska vi alltid ha ett lende på läpparna.
Jag kan säga att jag sviker på många av dom där pungterna eller alla tilloch med. Men framföralt på en. Jag kan inte hålla tyst om vad jag tycker. Framför alt om jag tycker något är fel.
Och nu tycker jag att samhällets syn på svinerier och våldtäkt är fel och de är någo som värkligen måste förändras. Och jag ska göra något åt saken.
Vad får ni reda på senare.

Åsa tycker till igen.


Kommentarer
Postat av: P

Stå på dig. Jag håller med dig. Tala bara om var, när och hur så att jag kan hålla meg undan när du skall reagera.

2007-10-08 @ 10:14:39
Postat av: Åsa

japp det gör jag, bra du ska hålla med mig, nej du ska inte hålla dig undan, det är dig jag ska ha och avreagera mig på.

2007-10-08 @ 22:05:43
URL: http://gemellismycken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0