Julen är på ingång

Det är helt otroligt julen är på ingång och tiden går fortare än vad man hinner med. Och som vanligt i min familj så blir det tjafs om hur vi ska firra julen. För nästan ett år exsagt så köpte mamma och pappa ett nytt sommarställe uppe i dalarna som dom om några år ska flytta till. Där vill då mamma fira jul. Och pappa vill som vanligt ha en lugn och fridfull jul. Men hallå det har vi väll varje år. Och jag personligen vill fira jul men hela sälkten. Asså alla hela mammas sida och hela pappas sida med alla 2 kusinerna. Jag  älskar jakten på julklappar. Älskar att baka alla dom där 7 sorters kakor varje år. Och jag älskar att sitta dagen innan julafton och rulla köttbullar( ja vi gör våra köttbullar själva) och jag älskar att klä julgranen. Jag älskar till och med bråket som blir konstat varje år dagen före topparedagen i familjen.
För mig handlar julen om att man ska ta hand om sina nära och kära och se julen som ett perfekt tillfälle för att träffas.
Hur tycker ni att julen ska firas och hur ser ni på julen?

image210

Åsa tycker till

Kommentarer
Postat av: Johanna

Julen är ju det mysigaste som finns. Speciellt tiden innan jul! Men i år kommer jag va bortrest med familjen innan och över jul så det kanske inte riktigt blir så juligt som man hade önskat. Men jag får ju va med familjen iaf!

2007-11-08 @ 21:44:33
URL: http://www.johannabillingskog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0