Min mormor är min idol

Vem är din idol? Min är min mormor. Det kanske kan låta lite konsigt eller kanske till och med lite nördigt. Men det är det inte. Det är väldigt logiskt. Vist hon kanske inte har dom nyaste kläderna och hon sjunger värkligen inte fint.

Men hon är den coolaste mormorn man kan ha. Hon är en sån där typisk mormor som gör en massa sylter och safter desutom stickar hon världens bästa raggsockor och koftor. Hon är pigg och glad. Vist kanske hör hon lite illa och har ont lite här och där men det ee inte så konstigt med tanke på att hon är 88 år gamal och har levt ett tufft liv.
Men hon är inte min idol för att hon gör sköna koftor. Utan för att hon har levft ett inspererande liv. Hon växte upp inne i stan med sin sysler. Dom gick samalagt 3 mil varje dag fram och tillbaka till skolan. Hon va en av dom första som fick reda på att andra världs va slut eftersom hon jobbade med att sicka och lyssna av olika signaler underkriget. Hon starta en första scuautkåren för bårde tjejer och killar i sverige. Alt det hon har varit med om gör att hon är min idol och att hon fortfarande är pigg och glad. Hon inpererar mig.

Jag älskar dig mormor kram Åsa


Kommentarer
Postat av: P

Kul att bloggen har kommit igång och att ni skriver i den. Kul att du har en "idol".
Roliga inlägg om allt möjligt.
MVH. P.

2007-06-19 @ 19:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0