Jag måste erkänna en sak.

Jag har just kommit på att det är jobbigt att bli vuxen. Jag vet att ni säkert tycker nu att jag måste vara seg som kommer på det nu som först. Men det är männeligen så att jag är ensam hemma sedan en vecka tillbaka, eftersom mina föräldrar är uppe i vårat sommatsälle på semester. Jag har faktiskt kommit på att det är jobbigt att bli vuxen. Det är så myckes som måste göras. Så mycket ansvar. Disken måste diskas, maten måste lagas, klädderna måste tvättas man måste till och med fixa sin egen matlåda. Ni hör ju en himla massa saker man måste göra.
 Jag har bestämmt mig för att jag är nöjd med att vara liten ett tag till. Jag trivs bra med att bo hemma med mamma och pappa ett tag till i allafall. 
 
Nu ska jag va så vuxen att jag ska gå och lägga mig för jag ska gå till jobbet i morogn. Avsvars fullt värre.

 God natt / Åsa 


Kommentarer
Postat av: P

Det är synd om dig som har så "mycke" ansvar. Det är sådana saker som skall göras varje dag. Men naturligtvis helst av ngn annan.
P

2007-07-15 @ 10:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0