En konsert som gör mig arg

I dag är dagen av tur där talet sju ska ge oss tur och en ljus framtids utsikt när det gäller miljön. För er som inte vet så har hela dagen idag på gått en konsert på nio platser runt om på jorden.
 Det är Live earth konserterna jag pratar om. Konserterna som ska få oss att tänka på jordens framtid och på våra barns framtid. Jag brukar alltid tänka när det går någon av alla galor att det snackas mycket man vill så mycket och gör väldigt LITE. Jag tänker inte bara på dagens gala utan även på alla fadder galor som går titt som tätt. Att man sitter där och tycker synd om alla barnen som får växa upp under omännskliga förhållanden.
Just då tycker man att livet är orättvist och just då skulle man kunna göra vad som helst för att göra världen mindre orättvis.
Men så fort galan man ser på är slut så går man tillbaka till sitt liv i överdåd. Men jag har bestämmt mig att jag ska göra nått. Jag ska försöka så gott jag kan att göra nått för miljön. Och jag ska försöka göra nått för barnen som lever i omännskliga förhållanden. Jag ska jobba som vollontär.

Jag hoppas att alla göra nått för vår fina planet. Vad gör ni?


image24

Ta hand om jorden det ska jag göra efter jag sovit.
God natt kram Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0