Tänk om alla va som pappa.

Jag är pappas flicka något annat kan jag inte påstå.  Man kan tro min pappa är som alla andra pappor. Vist kan han kan va jobbig så man vill slänga ut honnom genom fönstret. Samtidigt som han kan också va snäll och förstående som bara han kan vara. Han kan va så där retsam så man inte vet var man ska ta vägen och han får mig att skratta så att jag kissar på mig. Hans humor är helt galen.
Men min pappa är specigell. Min pappa har ett sätt att tänka på som ingen annan har. Han har ett specigellt sätt att tänka på när det gäller jobb framför alt. Han har ett ordspråk som nu vill dela med mig av och jag hoppas att fler tar efter. Han tänker som så att han får inte betalt för att stressa. Med det menar han att han inte får betalt för att förstöra sin kropp och själ. Och det är helt rätt eller hur? Vem får betalt för att försöra det värdefullaste man har sin egen kropp?
 Han kan till och med åka och klippa sig på arbets tid. Håret växer ju på arbetstid då ska kan han klippa sig på arbetstid. Eller? Om han känner sig trött så går han och lägger sig. Och det är ju helt rätt man jobbar ju mycket bättre om man är pigg på jobbet, man är trevligare och kan få mer gjort om man är allärt. Om han känner för att ta en promenad så tar han en.
Pappa sa en gång en sak till sin bästa kompis när han gått in i väggen som jag tycker är ovanligt smart. Det va att "Jag är också vid julafton när du är de men med mycket bättre hälsa" . Med det mena han att hans kompis har stressat dit på vägen inte njutit, inte omgåtts med familjen eller gjort något av det som julen egenkligen handlar om. Medans pappa har gjort alt det julen handlar om.
Så tänk om alla va som pappa. Tänk va alla skulle må mycket bättre då betydligt färre skulle gå in i väggen på grund av stress. Väldigt många fler skulle må bra och njuta av livet. Många fler skulle leva livet som man borde göra. Men tyvär har inte alla ett sånt jobb som pappa har där man kan smita ifrån för att åka och klippa sig.  Men tänk om alla åtminstände försökte att tänka som pappa.

Tänk om alla va som pappa


Jag säger det inte ofta så njut nu pappa men jag älskar dig. /Åsa


Kommentarer
Postat av: P

TACK min vän. Jag återkommer med en mer genomtänkt kommentar.

2007-08-07 @ 09:01:40
Postat av: P

Återigen T A C K för dom värmande orden. Jag blev nog en hel tum längre. Att det rör sig en del tarmar i ditt huvud är helt klart. Du funderar tydligen en hel del över saker som andra inte tror att du är intresserad av, men jag vet. Om du hade tänkt att slänga ut mig genom fönstret så lär träna "lite" först, men jag tror inte att du behöver kasta ut mig.
Om du tycker att min humor är galen så kan det bero på att vi har samma sorts humor och "kanske" att vi inspirerar varandra.
Att kunna klippa sig på arbetstid eftersom håret växer på arbetstid beror på att jag har en frihet under ansvar. Vad nu det innebär?
Tänkandet att inte förstöra sig på sitt jobb med stress trodde jag i min enfald att det var mer utbrett än vad det tydligen är. Min arbetsgivare får nog dubbla lönen innan jag ens börjar fundera över att eventuellt börja "stressa"
Det handlar om att jag gärna vill ha ett socialt liv utanför arbetsplatsen och att jag har andra intressen än att bara jobba. Det räcker med dom jourveckor som jag har, 9st per år.
Som sagt, hälsan kan man inte köpa för pengar. Inte ens min arbetsgivare kan köpa min hälsa.
För att citera vad du skrivit: Jag säger det inte ofta men jag visar det ofta genom handling.
Lyck till med det nya jobbet./ÅP.

2007-08-09 @ 10:08:36
Postat av: Åsa

Jo träna hade jag nog behövt göra. Men du vet vad jag mena. Ja det rör sig fler tankar i mitt huvud än vad många tror.
p du vet väl att vissa anser att dom får betalt för att stressa. Hur man nu kan få betalt för att förstöra sin kropp? jag önskar bara att fler tänkte som du. tänk va många skulle må bättre då.

2007-08-09 @ 21:33:18
URL: http://gemellismycken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0