Jag ouppfostrad?

Det är en sak som jag har fått höra flera gånger av "vuxna" . Det är att jag är ouppfostad. Och jag har tänkt pådet där varför dom kallar mig de. Är de för att jag ifråga sätter det dom säger? Är de för att jag säger vad jag tycker och tänker? Dom kanske helt enkelt tycker att jag är besvärlig som säger de jag tycker. Och konstigt nog när jag tänker efter är de bara mina lärare som sagt att jag är ouppfostrad.
Det kan kanske beror på att jag tycker vissa saker skolan måste lära ut är helt onödiga. Varför ska jag lära mig räkna ekvationer när det fins miniräknare? Varför måste jag belasta mitt huve med en massa onödiga saker som jag ändå kommer ha glömt när jag lämmnar klassrummet.
Sen kanske jag har en bitterhet mot lärare tack vare att jag har det fuktionshindret jag har nämmeligen Dyslexi. MItt fuktionshinder som jag fick av min mamma som jag  brukar kalla en oönskad present när jag föddes, har gjort att jag har fått lära mig skol lagen utantill och bråka med skolan och läre om alt möjligt.
Men varför ska jag bli kallad ouppfostrad för att jag kräver min rätt?
Ne men vet ni va hellre att jag blir kallad ouppfostrad än att jag sitter tyst och håller tillbaka det jag tycker och känner.
Jag Åsa är ouppfostad om det är så de heter när man säger ifrån.


Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-08-28 @ 21:04:02
URL: http://www.FashionWay.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0