Jag älskar Gotland.

Hej nu är jag hemma igen från min tre dagars semester med syrran nere på underbara gotland. Det va underbart. Vi bode på Kneippbyn(Pippi land) en liten bit  utanför visby mysigt ställe. Lite för långt utanför visby bara så vi va tvugna att ta bussen fram och tillbaka hela tiden. De blev lite shopping på smycken (ska ta och lånna pappas kamera så jag kan lägga upp bilder på mina inköp senare). God mat, underbara soltimmar nere på kallis och långa roliga nätter på Gutekällaren.

Så vad är det bästa med gotland enligt mig.
+ Den vackra gamla staden.
+ Dom små mysiga butikerna.
+ Att dom har så fina smycken.
+ Gotlänningarna är så trevliga.
+ Att till och med svenskarna släpper loss på gotland.
+ Kallbadshuset är helt klart sveriges ibiza.
+ Gutekällaren en av sveriges bästa uteställen.
+ Alla snygga killar.
+ Nattbuss skaffisen som körde oss till kneippbyn där vi bode. Han duka musik, blinka lampor och körde frivarv i rondellen. Underbar gubbe. Alla nattbuss skaffisar borde vara som honnom.
+ Dom få soltimmarna vi fick.
+ Sotaren

Vad va det sämsta med redan då?
- Vädret hade hoppas på lite mer värme och lite mindre regn.
- Att maten kosta rätt mycket.

image41


Här bodde vi. Tyvär inte inne i Villa Villekulla.

image40

Vist är visby underbart vackert? Kommer helt klart sakna Gotland.

Kram Åsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0