Allt löser sig.

Många av mina kompisar brukar säga att Allt löser sig. Men jag kan inte påstå att alt hela tiden löser sig. Men jag kan påstå att livet går vidare och att man lär sig att leva med saker och ting.
Som tjejen som blir våldtagen efter en natt på krogen. För henne kommer det inte att lösa sig men hon kommer att tvingas att lära sig att leva vidare. Leva med det hämska hon varit med om.
Eller som killen som miste hela sin familj i flådvågskatastrofen. Han som kom hem till ett tomt hus, ingen släkt  och ingen familj. För honnom kommer allt värkligen inte alt att lösa sig. Men han kommer med tiden att lära sig att leva vidare. Han kommer att finna tryggheten någon annanstans i livet. Och gå vidare inte för att det ordnade sig utan för att han måste.
Livet är så att man helt plötslig blir nerkastad i en djup, mörk gropp. Som vi tvingast klättra upp ur. Vissa gör det fortare än andra. Och tyvär så fins det dom som blir kvar i den mörka groppen en längre tid eller tyvär hela livet. Dom klara helt enkelt inte det vanliga livet.
Så jag kommer hedan efter inte säga att alt löser sig. Utan jag lär mig leva med saken bara för att jag måste. 
 
Tankar från åsa.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Men att säga "Det löser sig" är folks sätt att försöka komma undan snabbt. Det är så himla lätt att säga det, dessutom tror jag inte att folk som säger det löser sig tror att de kommer att lösa sig i alla fall. Jag kan bara tala utifrån mina egna tankar. Men anldeningen till att jag använder de orden så ofta är för att förösöka fly undan verkligheten och få de att verka så mycket lättare.

2007-08-15 @ 00:48:02
URL: http://vossan.blogg.se
Postat av: Åsa

Svar: tyvär är det inte så att man kan komma undan något snabbt. man kan inte fly undan. Vist många kanske säger de för att slippa höra på andras problem. man kan fly undan andras problem om man vill men man kan inte fly undan sina egna problem. dom kommer alltid tillbika som ett slag i magen. jag vet.

2007-08-15 @ 00:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0