när saker och ting förändras.

Ja jag är ju i den äldern nu när det förändras mycket i ens liv. Det är stora beslut att fatta ska man plugga vidare och bli smart, ska man jobba och käna pengar eller ska man resa och se världen. Ska man bo kvar hemma eller ska man flytta hemifrån. Besluten är många och svåra. Det här är också en period när många vänner flyttar åt olika håll. Men dety är också i den här åldern man upplever väldigt mycket.
Det här är en period som är skrämmande och spännande.
Nu i helgen så ska min kära och älsta vän Angii flytta hemifrån vi har alltid bott en minut ifrån varandra och nu flyttar hon långt bort. Eller nej det är ju inte så långt bara till kungsholmen men det är långt bort om man jämnför med det som va förut. Det skrämmer mig att inte ha henne brevid mig hela tiden och vem ska jag nu gå på promenad med sent på kvällarna eller vem ska jag nu ta bussen med hem efter jobbet. Och vem ska jag nu ringa och skvallra till när det händer nått på gården och när Kalkonen gör en massa konstiga saker.
 Gumman det skrämmer mig att du ska flytta samtidigt som att jag tycker att det ska bli sjuk kul.  Och då kan jag bara tänka mig att om det skrämmer mig att du ska flytta hur du känner dig, du måste ju va livrädd.

Men gumman vet du va Det kanske är dags att bli vuxen och ta dom här svåra och knepiga besluten. Och tänk bara på hur mysiga middagar vi kan ha hemma hoss dig. Och hur mysiga film kvällar vi kan ha med J:s stora tv. Och jag har ju faktiskt en säng stående och väntande i erat gäst rum. Ja som du hör är jag både rädd och spänd.

Nej nu måste jag avsluta det här inlägget innan jag börja gråta här på jobbet.

Snart en vuxen Åsa

Kommentarer
Postat av: Angelica

Orka med dig gumman!! Herregud Krillan är ju nära!! :p och vi jobbar ju båda två i vällingby. puss

2008-07-04 @ 15:50:45
URL: http://angiibanjii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0