Jag förstår inte

Jag kan inte förstå det här med kärlek. Vissa har turen att hitta den rätta snabbt typ som ett klick bort. Typ som att han står där berädd med den vita springaren. Medans andra hittar kille efter kille och har förhållande efter förhållande utan att hitta rätt. Men dom hitta ju iallafall någon och får någon slags respons från personen ifråga. någon slaga känsla och värme i hjärtat. Men sen så fins det ju dom (som jag) som aldrig hittar den där vita springaren eller den där känslan, och så fins det ju vi som får på nit lott efter nit lott. Och jag förstår inte vad som är fel. Vad är det vi gör fel eftersom vi aldrig hittar rätt kille? Vissa säger att vi letar på fel ställen, men om man leter på alla ställen och fortfaren inte hittat honnom var ska jag leta då ? i sopprummet eller?  dejtar jag fel personer eller? men vad ska man göra när man dejtat alla? Hur ska man kunna hitta den rätta om man försökt alt? Fins det någon slags instruktions bok?
En tjej fråga mig idag om det inte är tråkigt att va singel  och jag ljög när jag svara på den frågan. Jag ljög och sa att jag trivdes rätt så bra att va singel. Då fråga hon mig men saknar du inte någon att kramas med när du kommer hem? jag valde att inte svara på den frågan eftersom jag inte vill tänka på det och börja prata om något annat. Men sanningen är att jag tycker faktiskt att det är rätt så tråkigt att va singel. ( Inte för att jag vet hur det är att vara nått annat) Och att jag saknar det vist att inte ha någon att komma hem och kramas med. Men vad ska man göra?
Kan det va så att jag är så ingrådd i mitt singelskap att jag inte har plats för någon annan i mitt liv. Kan man bli för mycket singel? Kan de va så att jag skrämmer  bort killarna med mitt för mycket singel? Nej uch hämska tanke.
Är det så att man tar på sig rollen som singel? Att det är alltid så att jag kommer att vara den som går på hopplösa dejter ? Att det är jag som altid kommer att vara den som kommer drömma och hoppas om drömkillen men aldrig kommer att få honnom? Eller är et helt enkelt så att man ska sluta leta och så kommer han? Men vad gör man om man inte kan sluta leta?


Amen // Åsa  

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det finns en för alla därute.

Han kommer komma när du minst anar det



Jag känner att jag har träffat den rätta och det gjorde jag ganska snabbt men vem vet vad som händer.



Ha en bra dag!

2008-07-11 @ 13:03:15
URL: http://darlingno1.blogg.se/
Postat av: Jossan

Det finns en för alla där ute och jag vet hur du känner eftersom jag känner exakt likadant.. Kärlek asså?!?!

2008-07-14 @ 13:09:44
URL: http://vossan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0