Hur kan man göra så?

Jag läste just på Gay bloggen på kanal5.se (http://kanal5.se/web/gaybloggen/) att någon hade gått till atakt mot honom i tisdags kväll och misshandlat honom efter att ha frågat om han kände Blondin Bella. Jag är både arg och förbannad.
Hur kan man misshandla någon bara för att man är kompis med vad dom anser som fel person. Jag kan säga att jag inte är ett fan av hennes plitoska åsikter och det beror på att jag tror på raka motsatsen mot henne. Men det gör värklgen inte att jag skulle kunna ge mig på någon för att den personen känner henne.
Jag tycker på ett sätt att hon är cool. Jag tycker att hon är stark och cool för att hon står för det hon tror på och för att hon vågar säga vad hon tycker. Men jag tycker framför alt att han Per- Robin är en förde bild för alla att han kan se något posetivt ur det som har hänt och dessutom skämta i en sådan situation. Jag säger bara kämpa på Per-robin du är en stor förebild för oss alla.

Men det här får mig att än en gång att tänka på alt mennings löst våld som folk blir utsatta för varje dag ute på stockholms gator. Hur kan det ha gått så här snett är det för att det dricks mer sprit? för att det (tyvär) cirkulerar mer droger? Är det för att folk har brist på nått att göra? finner dom en kick i att misshandla ? Eller är det helt enkelt för att focl har blivit råare?
Jag kan värkligen inte förstå var alt våld kommer ifrån. Och jag hoppas med hela mitt hjärta att det snart görs något kraft tag mot våldet för annars kommer jag inte vilja föda in ett barn i det här samhället.

// Åsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0